FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

Performanță pentru echipele de seniori și juniori ale României care au participat la Turneul Internaţional de Informatică Shumen din Bulgaria. Aceștia au obţinut șapte medalii, dintre care patru sunt de aur și trei de bronz.

lot seniori informatica

Medaliile de aur au fost cucerite de lotul de seniori (foto sus) format din Costin-Andrei Oncescu (Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel), Andrei Popa (Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu" din Vaslui), Alex Tatomir (Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” din Brăila) și Ștefan Constantin-Buliga (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București). 

lot juniori informatica

Cei trei elevi laureați cu bronz (foto sus), componenți ai lotului de juniori, sunt Daniel-Ștefan Boni (Liceul Internațional de Informatică din Constanța), Tudor-Gabriel Mocioi (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu" din București) și Albert-Antoniu Greaca (Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București). Din echipă a făcut parte și Mircea Donciu, elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București.

Olimpicii români au fost însoțiți și pregătiți de profesorii Marius Nicoli (Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova) și Adrian Panaete (Colegiul Național „August Treboniu Laurian” din Botoșani), respectiv de studenții Lucian Bicsi și Teodor Stelian Ionescu, ambii de la Universitatea din București.

Competiţia s-a desfăşurat în localitatea bulgară Shumen, în perioada 22-26 noiembrie. Au participat loturi naţionale şi echipe ale mai multor licee cu profil informatic din Bulgaria, Moldova, Polonia, România, Rusia, Serbia și Ucraina.

Sursa text și foto: edu.ro

FaceBook  Twitter  

image 2017 05 8 21753651 41 medaliatii romani olimpiada balcanica matematicaLotul olimpic de matematică al României şi-a trecut în palmares 6 medalii (o medalie de aur, două medalii de argint şi trei medalii de bronz) la a XXXIV-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori, desfăşurată în perioada 2-7 mai, la Ohrid (Macedonia).

Medaliat cu aur și la Balcaniada de anul trecut, Mircea Ciprian Bonciocat (Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti) a reușit să-și egaleze performanța, cu atât mai relevantă cu cât a fost obținută, din nou, cu punctaj maxim (40 de puncte). Medaliile de argint au revenit lui Mihnea-Gabriel Doica (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Dragoș Manea (Colegiul Naţional „Andrei Șaguna” din Brașov). Mihnea-Andrei Ocian (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București), Andonie Ciocan (Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) și Theodor-Mihai Ilian (Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Comstanța) au fost medaliaţi cu bronz.

Echipa României a fost coordonată de conf. dr. Cătălin Gherghe (Universitatea din Bucureşti - Facultatea de Matematică şi Informatică) şi lector univ. dr. Mihai Chiş (Universitatea de Vest din Timişoara).

 

Sursa: edu.ro

Foto: SSMR

FaceBook  Twitter  

Secretarul de stat despre încărcarea materiei la matematică: „Standardele de evaluare pot regla situația”

poza corriculum

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat în cadrul unui interviu că una dintre problemele actuale ale sistemului educațional este supraincărcarea curriculară, în special la disciplina matematică. Acesta a subliniat că, în loc să urmeze strict programa școlară și manualul, mulți profesori apelează la auxiliare care nu sunt întotdeauna adaptate nevoilor elevilor, contribuind astfel la aglomerarea informației.

„Există o tendință de a face totul la fel ca înainte sau de a introduce materiale suplimentare care depășesc programa. Acest lucru duce la o încărcare curiculară evidentă. Problema principală este lipsa unor standarde clare de evaluare, care ar putea stabili exact ce și până unde trebuie să fie învățat”, a explicat Cristescu.

Secretarul de stat a oferit și un exemplu concret pentru a evidenția importanța clarității în abordarea conținuturilor: „În curriculum, avem competențe specifice și conținuturi care trebuie dezvoltate. Întrebarea este: cât de profund intrăm în aceste conținuturi și unde ne oprim?”

De asemenea, Cristescu a subliniat că standardele de evaluare pentru ciclurile primar și gimnazial sunt esențiale și că ele sunt incluse în planurile Ministerului Educației, urmând să fie dezvoltate prin proiectul RECRED. „Avem nevoie de aceste standarde pentru a putea ajusta corect volumul de informații predate și a evita supraîncărcarea elevilor”, a precizat acesta.

Pe lângă implementarea standardelor, Cristescu a menționat și importanța formării continue a profesorilor și a creării unor comunități de practică, care să ajute la unificarea metodelor de predare și evaluare. „Este esențial să păstrăm măsura și să folosim un mix de instrumente pentru a regla procesul educațional, nu doar să ne ghidăm exclusiv după evaluare.”

Astfel, standardele clare, formarea cadrelor didactice și o abordare echilibrată sunt văzute ca soluții cheie pentru a reduce încărcarea curriculară și a adapta educația la nevoile reale ale elevilor.

FaceBook  Twitter  

Sesiunea specială 2017, Evaluare Națională cls. a VIII a - Calendar , Subiecte

13 iunie 2017  - Limba și Literatura Română

14 iunie 2017 - Matematică

15 iunie - Limba și Literatura Maternă

Subiect Evaluare Națională la Matematică - Sesiunea Specială 8 iunie 2016 (click)

SUBIECTELE DE EVALUARE NAȚIONALĂ , SESIUNEA SPECIALĂ 2017, VOR APĂREA PE WWW.MATEINFO.RO ÎN ZIUA EXAMENULUI !

 

 

FaceBook  Twitter  

online

  

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA MATE-INFO 2020 

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA STIINTELE NATURII 2020 

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA TEHNOLOGIC 2020 

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA PEDAGOGIC 2020