FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

MODEL 3

BAC MATEMATICĂ MATE-INFO 

 

Filiera teoretică, profilul real, specializarea matematică - informatică.

Filiera vocaţională, profilul militar, specializarea matematică - informatică.

¨       Toate subiectele (I, II, III) sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.

¨        Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.

¨       La toate subiectele se cer rezolvări complete.

 

SUBIECTUL I (30 de puncte)

  (5p) 1. Să se rezolve ecuaţia \(1+3+5+..+x=100\).

  (5p) 2. Determinaţi funcţia de gradul al doilea \(f:\mathbb{R}\to \mathbb{R},f\left( x \right)={{x}^{2}}+ax+b\)ştiind că punctul \(A\left( 0,3 \right)\in {{G}_{f}}\)şi axa de simetrie este dreapta \(d:x-1=0\).

(5p) 3. Să se rezolve ecuaţia \({{\log }_{3}}\left( {{x}^{2}}-2x \right)=1.\)

(5p) 4. În câte moduri, din 10 elevi poate fi ales un comitet format din 3 elevi?

     (5p) 5. Fie \(\Delta \text{ABC}\)şi punctele M, N astfel încât \(\text{2}\overrightarrow{\text{MB}}=-\overrightarrow{\text{MA}}\text{, }\overrightarrow{\text{BN}}=\text{2}\overrightarrow{\text{NC}}.\) Demonstraţi că \(\overrightarrow{\text{MN}}\text{=}-\frac{\text{1}}{\text{3}}\overrightarrow{\text{AB}}+\frac{\text{2}}{\text{3}}\overrightarrow{\text{AC}}.\)

(5p)  6. Calculaţi \(\cos \alpha \) ştiind că \(\alpha \in \left( \frac{\pi }{2},\pi  \right)\text{ și }\sin \alpha =\frac{12}{13}.\)

SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)

 

1.Se consideră sistemul \(\begin{cases} 3x+y-2z & =0\\ x+y-az & =0\\ x+3y-2z & =0 \end{cases}\), cu \(a\) aparține numerelor reale.

 

 (5p)      a) Dacă notăm cu \(A\) matricea sistemului, atunci să se determine rangul matricei \(A\) în funcţie de \(a\) .

(5p)      b) Să se rezolve sistemul pentru \(a=1\) .

(5p)     c) Să se găsească o soluţie \(\left( {{x}_{0,}}{{y}_{0}},{{z}_{0}} \right)\)a sistemului cu proprietatea \(x_{0}^{3}+y_{0}^{2}-{{z}_{0}}=0\).

 

  2. Fie polinomul \(f={{X}^{3}}+a{{X}^{2}}+bX-1\text{ }\in \mathbb{R}\left( \text{X} \right)\text{ cu r }\!\!\breve{\mathrm{a}}\!\!\text{ d }\!\!\breve{\mathrm{a}}\!\!\text{ cinile }{{x}_{1}},{{x}_{2}},{{x}_{3}}.\)

(5p) a) Determinaţi \(a,b\in \mathbb{R}\text{ astfel  încât} f\vdots \left( X-1 \right)\) şi restul împărţirii lui f la \(X+1\)este –4 .

(5p) b) Pentru \(b=1\) aflaţi valorile lui a astfel încât \(\frac{\text{1}}{{{x}_{1}}}\text{+}\frac{\text{1}}{{{x}_{2}}}+\frac{\text{1}}{{{x}_{3}}}=\text{ }{{x}_{1}}^{\text{2}}\text{+}{{x}_{2}}^{\text{2}}+{{x}_{3}}^{2};\)

(5p) c) Dacă \(a=-1,b=1\) aflaţi valoarea determinantului  \(\begin{vmatrix} {{x}_{1}} & {{x}_{2}} & {{x}_{3}}\\ {{x}_{2}} & {{x}_{3}} & {{x}_{1}}\\ {{x}_{3}} & {{x}_{1}} & {{x}_{2}}\\ \end{vmatrix} \)

 

SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

1. Se consideră funcţia \(f:\mathbb{R}\)\\(\left\{ -3 \right\}\to \mathbb{R},\text{ }f\left( x \right)=\frac{{{x}^{2}}+4x+4}{x+3}\).

(5p) a) Să se scrie ecuaţia asimptotei oblice spre \(+\infty \) a graficului funcţiei \(f\).

(5p) b) Să se determine punctele de extrem pentru funcţia \(f\).

(5p) c) Să se calculeze \(\underset{x\to +\infty }{\mathop \lim }\,{{\left( \frac{f\left( x \right)}{x} \right)}^{x}}\).

 

2. Se consideră şirul \({{I}_{n}}=\int\limits_{0}^{1}{{{x}^{n}}\sqrt{1-x}}dx,\text{ }n\in \mathbb{N}\).

(5p) a) Să se calculeze \({{I}_{0}}\)şi \({{I}_{1}}\).

(5p) b) Să se arate că \({{I}_{n}}=\frac{2n}{2n+3}{{I}_{n-1}},\text{ }\forall n\ge 1\).

(5p) c) Să se studieze monotonia şirului \({{\left( {{I}_{n}} \right)}_{n\ge 0}}\).

 

 BAREM MODEL 3 BAC MATEMATICĂ MATE-INFO IULIE 2016

 

FaceBook  Twitter  

MODEL 2 – BAC MATEMATICĂ MATE-INFO

 

www.mateinfo.ro

 

Filiera teoretică, profilul real, specializarea matematică - informatică.

Filiera vocaţională, profilul militar, specializarea matematică - informatică.

¨       Toate subiectele (I, II, III) sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.

¨        Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.

¨       La toate subiectele se cer rezolvări complete.

 

SUBIECTUL  I (30 de puncte)

 

 (5p)     1. Calculaţi \(\sqrt[3]{64}+{{\log }_{2}}\sqrt[3]{64}\).

(5p)     2. Se consideră funcţia \(f:\mathbb{R}\to \mathbb{R},\text{ }f\left( x \right)={{2}^{x-1}}\). Să se calculeze \(f\left( 2 \right)+f\left( 3 \right)+\cdots +f\left( 10 \right)\)

(5p)     3. Să se rezolve în \(\mathbb{R}\)ecuaţia \(\sqrt{{{x}^{2}}-6x}=3x\).

(5p)     4. Să se calculeze probabilitatea ca, alegând un număr din mulţimea \(A=\left\{ 8,9,10,\cdots 40 \right\}\) acesta să fie divizibil cu 4.

(5p)     5. Se consideră vectorii \(\overrightarrow{u}=3\overrightarrow{i}-5\overrightarrow{j}\)şi \(\overrightarrow{v}=-4\overrightarrow{i}-2\overrightarrow{j}\). Determinaţi coordonatele vectorului \(\overrightarrow{w}=2\overrightarrow{u}+\frac{1}{2}\overrightarrow{v}\).

(5p)     6. Într-un triunghi \(ABC\)se cunosc \(AB=12,\text{ }BC=8,\text{ }AC=6\). Să se calculeze \(\cos B\).

 

SUBIECTUL  al II-lea  (30 de puncte)

 

1. Se consideră sistemul              

            \[\begin{cases} x+2y+3z & =0\\ 5x+3y+z & =0\\ x+3y+5z & =0 \end{cases}\]

 

 Se notează cu A matricea sistemului.

(5p)      a) Să se calculeze determinantul şi rangul matricei A.

(5p)      b) Să se rezolve sistemul.

(5p)      c) Să se găsească o matrice \(B\in {{M}_{3}}(\mathbb{R}),B\ne {{O}_{3}}\)astfel încât \(A\cdot B={{O}_{3}}\)

 

             2. Se considerã \(a\,\in \,\,R\)şi ecuaţia \({{x}^{4}}+\left( a-2 \right)\,{{x}^{3}}+\left( {{a}^{2}}-2a+4 \right)\,{{x}^{2}}-x+1=0.\)

(5p)      a) Sã se calculeze \(\frac{1}{{{x}_{1}}}+\frac{1}{{{x}_{2}}}+\frac{1}{{{x}_{3}}}+\frac{1}{{{x}_{4}}}\) .

(5p)      b) Sã se arate cã ecuaţia datã nu are toate rãdãcinile reale.

(5p)      c) Sã se demonstreze cã ecuaţia datã nu admite pe -2 drept rãdãcinã triplã.

 

 

SUBIECTUL  al III-lea (30 de puncte)

 

1. Fie funcţia f: R\ {\(\pm \) 1} \(\to \)R, f(x) = \(\frac{{{x}^{3}}-6x+5}{{{x}^{2}}-1}\).

(5p)      a) Determinaţi rǎdǎcinile ecuaţiei f(x) = 0.

(5p)      b) Determinaţi ecuaţiile asimptotelor la Gf.

(5p)      c) Calculați \(\underset{x\to +\infty }{\mathop{\lim }}\,{{\left( \frac{f(x)}{x} \right)}^{\frac{{{x}^{3}}+1}{2x}}}\) 

 

2. Se consideră funcţia f: R\ {-5, 0}\(\to \)R, f(x) = \(\frac{1}{x(x+5)}\).

(5p)     a) Să se calculeze \(\int\limits_{1}^{n}{f(x)}\)dx, n\(\ge \) 2, n \(\in \) N.

(5p)     b) Dacă se notează integrala de la a) cu In, să se determine \(\underset{n\to \infty }{\mathop{\lim }}\,\) In.

(5p)     c) Fără a calcula efectiv integrala, să se arate că \(\frac{1}{3}\le \int\limits_{4}^{7}{x(x-3)f(x)dx\le 1}\).

 

   Model 2 - BAC Matematică Mate-Info.pdf 

    BAREM Model 2 - BAC Matematică Mate-Info.pdf

FaceBook  Twitter  

 MODEL 1 - BAC MATEMATICĂ MATE-INFO 

 

Filiera teoretică, profilul real, specializarea matematică-informatică.

Filiera vocaţională, profilul militar, specializarea matematică-informatică .

¨       Toate subiectele (I, II, III) sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.

¨       Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.

¨       La toate subiectele se cer rezolvări complete.

 

SUBIECTUL I (30 de puncte)

(5p) 1. Se consideră funcţia \(f:R\to R\), f(x)=2-3x.Arătaţi că fof este crescătoare.

(5p) 2. Să se rezolve în R ecuaţia \({{2}^{x}}+{{2}^{1-x}}=3\).

(5p) 3. Care este probabilitatea ca alegând un element \(k\in \left\{ 1,2,3,4,5 \right\}\), numărul \(C_{6}^{k}\)să fie par?

(5p) 4. Determinaţi\(z\in C,\,z=a+bi,\,\ a,b\in Z\)astfel încât  \(\left| z \right|=2\).

(5p) 5. Să se determine ecuaţia înălţimii AM  a \(\Delta ABC\), unde A(-1,3),B(0,6),C(5,-2).

(5p) 6. Să se calculeze sin2x, dacă \(\cos x=\frac{3}{7},x\in \left( 0,\frac{\pi }{2} \right)\).

 

SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)

  1. Se consideră sistemul   \[\begin{cases} {{a}^{2}}x+by+cz & =-1\\ ax+{{b}^{2}}y+cz & =-1\\ ax+by+{{c}^{2}}z & =-1 \end{cases}\ cu\ a,b,c\in R\]

(5p) a) Să se arate că există a,b,c nenule astfel încât detA=0, unde A reprezintă matricea sistemului.

(5p) b) Rezolvaţi sistemul pentru a=2, b=1, c=1.

(5p) c) Determinaţi a,b,c\(\in R\)astfel încât sistemul să admită soluţia \(x=y=z=1\).

 

     2. Pe \(\left( -\infty ,1 \right)\)definim legea \(x*y=1-{{\left( 1-x \right)}^{{{\log }_{2}}\left( 1-y \right)}}\).

(5p) a) Arătaţi că legea este asociativă.

(5p) b) Să se determine elementul neutru al legii.

(5p) c) Să se rezolve ecuaţia \(x*x*x=x\).

 

SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

 

  1. Se consideră funcţia \(f:R\to R\), \(f(x)={{x}^{4}}-4x+3\).

(5p) a) Să se calculeze \(\underset{x\nearrow 1}{\mathop{\lim }}\,\frac{f(x)}{{{(x-1)}^{3}}}\).

(5p) b) Arătaţi că f este descrescătoare pe \(\left( -\infty ,1 \right)\).

(5p) c) Determinaţi \(m,n\in R\), astfel încât \(\underset{x\to \infty }{\mathop{\lim }}\,\sqrt{f(x)}-\left( m{{x}^{2}}+n \right)=5\).

 

  1. Fie funcţia \(f:R\to R\), \(f(x)=\ln \left( 1+{{e}^{x}} \right)\).

(5p) a) Să se arate că orice primitivă a lui f este crescătoare pe R.

(5p) b) Să se calculeze \(\int\limits_{0}^{1}{\ln \left( 1+{{e}^{x}} \right){{e}^{x}}dx}\).

(5p) c) Calculaţi derivata funcţiei \(g:\left( 0,\infty  \right)\to R,\,g\left( x \right)=\int\limits_{0}^{\ln x}{f(t)dt}\).

 

BAREM Model 1 - BAC Mate-Info

https://www.facebook.com/www.mateinfo.ro/

Model realizat de prof. Nicolaescu Nicolae